måndag 24 augusti 2015


Tävla med FINASTE MATTAN om biljetter




till Bokmässan i Göteborg!

I samarbete med förlaget Vulkan lottar vi ut entrébiljetter.


Vi har flera stycken biljetter, vi säger inte hur många, det blir en överraskning hur många som vinner!


Vill du vinna 2 till dig och din vän? Titta in hos


som är experter på detta med att


och berätta för oss om en titel du tycker verkar spännande. 

Nu är du med i utlottningen av 2 st, en till dig och en till någon du vill ta med!

Dragning sker den 7:e september.

L Y C K A   T I L L !
_____________________________

Minska risken för demens.

Övervikt och fetma i medelåldern ökar risken med 80%.
Regelbunden motion håller igång hjärnan och ger den ordentligt med syre.

Karolinska institutet
___________________________________________

 TIPS:
Myggfritt hemma hos dig?

Spara död ved. Fladdermöss äter ca 1000 mygg per dag. Fladdermusen är beroende av död ved, så låt en gammal stam eller döda grenar ligga nära tomten. Kanske du kan gömma undan dem någonstans där de inte syns. I så fall välkomnar du myggjagarna
herr och fru fladdrig mus, haha.

Fakta:
Död ved myllrar av liv. Ungefär 70% av Sveriges hotade insektsarter lever i död ved någon gång under sin livscykel. På den döda veden växer vedlevande svampar och tickor som fungerar som mat åt en stor mängd skalbaggar, fjärilar och flugor. Dessa är i sin tur mat åt rovlevande skalbaggar, fåglar och fladdermöss. På den döda veden växer också många arter av lavar och mossor.
Idag råder det akut brist på döda träd och död ved i våra skogar. Detta är en stor anledning till utarmningen av den biologiska mångfalden i Sverige.
Bristen på död ved uppmärksammas i både de nationella och regionala miljömålen.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

24 kommentarer:

  1. Volontärliv lät spännande. Vill gärna vinna 2 biljetter till bokmässa. Aldrig varit på en bokmässa.
    Katarina Ivarsson

    SvaraRadera
  2. Spännande med bokmässa men långt till Göteborg för mig.... Tackar för tips mot myggorna ;) Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myggor motar vi i grind! Kram tillbaka vännen! : )

      Radera
  3. Hallå där
    Himmel vad ni har mycket tävlingar.. jag fattar inte hur ni orkar...;)
    Jag orkar inte ens delta...haha...
    Bokmässan ligger för långt bort för mig också så jag avstår den...
    Men det där med myggorna var ju spännande..
    Men jag tror inte jag vill ha fladdermöss heller...hua...vi hade en hel massa när vi flyttade hit men de finns inte kvar längre....phu...
    för fyyy vad otäckt det var att gå ut på kvällen då de flög kors o tvärs....å som de lät...huuu jag ryser...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hallå där! Orkar du inte delta? Du vanna ju gardintyg sötis! Så nu luras du allt lite... kram tillbaka din filur! : )

      Radera
  4. Boken Jag fick min revansch låter onekligen spännande. Tävlar om entrébiljetter gör man ju gärna!
    Kramar Mathilda

    SvaraRadera
  5. Deltar i tävlingen och säger "Jag gråter inte - det är bara tårarna som rinner", för min arbetskamrat fick hjärntumör.
    Läser gärna den.

    /Anna-Catarina

    SvaraRadera
  6. LIVSFORMEN

    Bästa hälsningar från Johanna K

    SvaraRadera
  7. Oj, det blev tvillingar...
    Tävlar om 2 biljetter till bokmässan.

    Ha en fin dag! Jonathan

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Boken "Till min pojke" lät väldigt intressant eftersom familjerna bakom missbruk sällan uppmärksammas och i denna boken kan man läsa om en mammas tankar bakom sjukdomen. Det skulle vara intressant att läsa mer om det. Håller tummarna på att vinna biljetterna så jag får inviga bokmässan till slut nu när jag ändå bor i staden Göteborg :) Önskar dig samtidigt en härlig vecka! Hälsningar Frida (fridaelmgren@yahoo.se)

    SvaraRadera
  9. Skriv som ett proffs.
    Tania H

    SvaraRadera
  10. Gillar läskiga saker och Kåre, en bydåre ser läskig ut hihi.

    Med i utlottningen och jag har inte mejlat alls så jag har varit en duktig kicka och tävlar bara och försöker inte pruta alls.Hihi

    Ninni

    SvaraRadera
  11. Vardagskocken är en titel.
    Med i tävling om 2 bilj.

    Johanna

    SvaraRadera
  12. Vardagskocken är en titel som passar mig.
    Är gärna med och tävlar./Anki

    SvaraRadera
  13. Jag hatar dig... kul titel.
    Minna

    SvaraRadera
  14. Jag tycker Hur svårt kan det vara? verkar vara en intressant bok! Vi behöver positivt tänkande och att det lyfts att det är möjligt eftersom det publiceras så mycket negativt kring skolan. Det klart det går! Och jag blir så nyfiken på boken och på vad msn själv skulle kunna ta tull sig från boken. Såna böcker är underbara! Som inspirerar oss och som får oss att rycka oss i håret och vilja mer och vilja bli bättre. Speciellt när det gäller vår framtid: dvs våra barn och ungdomar!

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Jag vill gärna vara med och tävla om 2 biljetter till bokmässan.
    Den bok jag tycker verkar spännande att läsa är Dödlig Passion av Monika E Norstedt. Alltid intressant med kärlek och vad den kan göra med människor på gott och ont!!

    Vänligen
    Cathrine

    SvaraRadera
  16. Jag tycker "Mamma, jag är viktig" av Annika Gelin verkar vara en intressant & viktig bok.
    Hoppas på tur i tävlingen

    Mvh Jennie
    jennie.steifeldt@telia.com

    SvaraRadera
  17. Jag vill gärna vinna biljetter till mässan. Jag tycker att Fågel Fenix av Tova Ek verkar vara en spännande bok.
    Med vänlig hälsning/
    Ulrica
    vastmanlandskan [at] gmail [punkt] com

    SvaraRadera
  18. Jag skulle vilja läsa Psykologen av Marcus J Ström och vara med om utlottningen av Bokmässan biljetter.
    Allt gott! Ebba

    SvaraRadera
  19. Jag har inte varit på bokmässan sen år 2001, eller om det var 2002. Skulle gärna återvända och vill självklart tävla om biljetter!

    Den mest spännande titeln på Vulkan tycker jag är "Stjärtgräsanalfabeten". Ett av mina egna verk, en vuxensaga. Den boken ligger dock inte publikt så jag vet inte om det räknas då? Jag hoppas det! *håller tummarna*

    SvaraRadera
  20. Boken "Skriva som ett proffs" verkar intressant. Behöver förbättra mitt skrivande då jag håller på att sammanfatta lite historia bakåt i tiden som jag gärna skulle vilja dokumentera. Kanske det i så fall kunde finns möjlighet att på Bokmässan också träffa någon representant från Vulkan. Hoppas på god tur !

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.