söndag 20 september 2015


TÄVLA MED FINASTE MATTAN OM EN KIMONO 

FRÅN







Vinnaren får en valfri kimono, både vad gäller 
färg och längd.



Titta in till helt underbara Lykkemine

H Ä R


och berätta för oss vad de mer har i sitt sortiment, som du tycker är fint. Kommentera med ditt namn och du är med i tävlingen.



Dragning den 7/10


Tävlingen sker i samarbete med





- L Y C K A   L Y K K E   T I L L ! -
___________________________


Men hallå, stort g r a t t i s



till

Kim  och  Lena J

ni har vunnit 5 meter tyg från

otroligt mönster-rika



Ni väljer helt fritt 5 meter var ur sortimentet.

Vi behöver även adress samt mobil-nr till er. Mejla oss.

___________________________


Aristoteles eller vilken snubbe det nu var som sa det, alltid, alltid återkommer vi till detta:

Du kan enkelt undvika kritik 
genom att 
aldrig säga något, 
göra något 
eller vara någon.

Minns nu detta en gång för alla och 
gå ut och äg din värld!



O C H   M E R   K L O K H E T E R



Två munkar som var på vandring kom till en flod där de mötte en ung kvinna. 
Hon var rädd för strömmen och frågade om de kunde bära henne över. 
En av munkarna tvekade men den andra tog genast upp henne på sina axlar, 
bar henne över vattnet och satte ner henne på den andra stranden. 
Hon tackade honom och försvann.
De båda munkarna fortsatte sin väg. 
På kvällen kunde inte den ena munken längre hålla tyst, så han sa: 
”Broder, vår andliga träning säger oss att undvika varje kontakt med kvinnor, 
men du tog upp en på dina axlar och bar henne!”
”Broder”, svarade den andre munken, ”jag satte ner henne på andra sidan floden.
 Bär du henne fortfarande?”.

På tal om att gå vidare i livet...


###########################################################


Har du   i  n  t  e   gröna fingrar?




Bra instruktionsvideo för nybörjare:

H Ä R

____________________________


Till salu i Kivik:







Avslappnad, lugn, skön inredning tycker vi.





Här:


______________________________________________








  
H A N D L A   H Ä R :

PRISSÄNKT


__________________________________________________


På tal om egenheter:


Vi har en väninna som, hrrrm... verkligen, VERKLIGEN gillar det här:



Looki looki ladiesbestlookbook



Jepp, så är det... 
känn ingen press killar!
_________________________________________



C i a o !


33 kommentarer:

  1. Först grattis till dina vinnare. Och så fin
    kimono, såklart jag provar lyckan, fanns så mycket
    fint hos Lykkemine tex lyktorna.
    Fin söndag och ciao/AM

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blandning i inlägget! Stort gilla! Som att läsa en liten mini-tidning när man tittar in hos er. Tack!
    Finns det någon som INTE skulle vilja vinna en kimono undrar jag? ;) :) Hittade också ursnygga skinnpuffar på LYKKEMINE´s hemsida. En kimono som den på er första bild, skulle gärna få hänga i min spa-avdelning här hemma :) (Ska bara byggas klart först ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Medina golvlykta.

    /Jojo

    SvaraRadera
  4. Bra "klokheter" där! Och många snygga outfits för killar!

    Ha en fin söndag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... det är inte bara outfitsen hon kollar på... : )

      Radera
  5. Isblå keramikvas, fatnade jag för.
    Snygg kimono, hoppas på tur!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också läsa allt vad ni har skrivit,känner mig som att jag sitter och bläddrar en veckotidning med massor med fina tips. Grattis till lyckliga tyg vinnare,lite avundsjuk är jag nog-:(( Jag tyckte om golvlyktan Le Cháteau. // Giggi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny tygtävling i oktober/november någon gång... prova lyckan då igen! : )

      Radera
  7. Hej, tyckte jättemycket om deras "Azilal Mattor" förutom dom snygga kimonos, jag gärna skulle vilja ha en av.
    Kram//Annika

    SvaraRadera
  8. Fint hus och stora ytor. Tävlar gärna om en kimono, svårt att välja vilken.

    Anneli

    SvaraRadera
  9. Tävlar gärna hos Er om en kimono.
    Skinnpuffarna var hur snygga som helst, vill ha!
    Kraam Nina T

    SvaraRadera
  10. Tävlar gärna om en kimono ��Fastnade även för mattorna och de läckra puffarna på sidan ❤
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  11. Tjohoo o Äntligen!! Brukar aldrig vinna något men det här var jättekul. Så glad jag blev. Tack! Har mailat mina uppgifter. Kram LenaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, underbart med vinnare som är nöjda! : )

      Radera
  12. Jag måste köpa em skinnpuff men tävlar gärna om en kimono. Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Tusen och en natt lampan! Jättesnygg, skulle passa perfekt i min hall!

    SvaraRadera
  14. Puffarna var grymma , informerat mamma o syster om julklappar :-) och vill självklart tävla om kimonon

    SvaraRadera
  15. Kuddarna är som färgglada karameller och pryder garanterat sin plats. De känns också unika och personliga ~ gillas mycket! Ser fram emot att se smyckena i webbshoppen framöver.
    Vänliga, hoppfulla hälsningar från Karin i Körsbärsgården.

    SvaraRadera
  16. Fina kimonos!
    Gillade även mattorna & en vas.
    Mvh Jennie

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Är gärna med och tävlar om en kimono. Jag gillar lyktorna och sittpuffarna. superfina!
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  18. Hej hej!

    Det finns jättefina saker såsom lyktor, sittpuffar, lampor och en underbart fina Kimonos :D Jag håller tummarna på tur och önskar dig samtidigt en fin fortsättning på veckan! Hälsningar Frida Elmgren (fridaelmgren@yahoo.se)

    SvaraRadera
  19. Kimonos och jumpsuits som är jättefina, vill gärna vinna en kort kimono.

    Nelly

    SvaraRadera
  20. Skinpuffarna är underbara, skulle vilja ha tre! jag tävlar om en kimono.

    Titti

    SvaraRadera
  21. Hej
    Jag gillar deras skinnpuffar. Så snygga!
    Kimonos är också snygga! Vill verkligen ha :)
    Ha en fin vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Emma (@hemochinterior)23 september 2015 kl. 07:39

    Men åh så mycket fint! Gillar de fina puffarna i skinn i vackra färger, Marrakechlyktorna, Marockanska keramiken och de snygga jumpsuitsen.

    SvaraRadera
  23. Älskar den turkosa puffen! åååh alltså.

    Tävlar om en kimono.

    Jennie

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Wow! Älskar kimmons, men något som jag mer ääääälskar är jumpsuits,och det har de i sitt sortiment! Jumpsuiten i navy,är grymt snygg!👌🏻

    SvaraRadera
  25. Skinpuffarna!! I puderrosa och grått.
    En lång kimono vore inte fel :)
    /HelenTN

    SvaraRadera
  26. Puderrosa taburett! Älskar den så jag svimmar nästan. Måste börja spara.

    Molly

    SvaraRadera
  27. Alla skinpuffarna är supersnygga.
    Isabelle K

    SvaraRadera
  28. Den ljusblå vasen är ljuvlig och en kimono jaja gärna!

    Tilda

    SvaraRadera
  29. Rosa keramikfatet, eller all keramik och så håller jag tummarna för en fin vinst av en supersnygg kimono!

    Kramar från Marie

    SvaraRadera
  30. Den grå lampan eller lyktan är så fin.
    Vill gärna vinna en kort kimono.

    Mary B

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.