tisdag 16 februari 2016



Tävla med FINASTE om 2 mörkläggningsgardiner!


I samarbete med


...tävlar vi ut 2 st gardiner i valfri färg och mått ända upp till 3 meters vidd. Vinnaren får även välja helt olika storlekar och kulörer på de båda gardinerna, om de ska placeras
i två olika rum, t ex.


Tävlingsuppgift:

Berätta för oss om en annan produkt hos företaget Nya gardiner och kommentera med ditt namn härefter.
Länk till hemsidan finns ovan.


Dragning sker den 27/2.


-  STORT  LYCKA  TILL!  -

_________________________________

Vinnare av bricka från


är Lena J

Meddela oss lev adress inkl mobil nr i mejl, tack.

GRATTIS!
________________


Tävla om bok eller filt på Instagram:

@finastemattan

_________________________________

P O N C H O S
Vi tröttnar aldrig på dem.

På morgonen är det många minus ute och det är just nu högaktuellt med detta underbara plagg.
Vi har hittat några på rea till er:











_____________________

Veckans bästa citat:

"Jag rekommenderar alla att få sparken. Det är otroligt lärorikt".

Amerikanska Vouges chefredaktör Anna Wintour

_________________________

Längtar du till våren och är du moppefrälst?



_____________________





60 mil utanför Indiens sydvästra kust finns ö-staten som överträffar varje resenärs vildaste förväntningar på den perfekta solsemestern. Här kan man vara säker på att verkligheten lever upp till och överträffar det man önskar sig.
 De 1200 öarna som utgör Maldiverna, i form av atoller breder ut sig som ett pärlband på en över 90.000 kvadratkilometer stor yta. Maldivernas minsta atoller är bara 2 km i diameter.
Maldiverna är Asiens till landytan minsta land och även det lägsta landet i hela världen. Ingen punkt på någon ö mäter mer än 3 meter över havet, något som lagt grunden för spekulationerna kring Maldivernas försvinnande då havsytan stiger.
Över 99 % av Maldivernas totala areal består av vatten, vilket är en större andel än i något annat land i världen. Lagunerna som omger Maldivernas öar kan närmast beskrivas som jättelika swimmingpooler, med kristallklart turkost vatten och en botten av den vitaste, mjukaste sand. I många av lagunerna kan du promenera flera hundra meter på denna underbara sand utan att det 30-gradiga vattnet når dig högre upp än till knäna.
Under ytan i detta underbara hav döljer sig en helt fantastisk värld av korallrev och fiskar i alla tänkbara nyanser. Inte mindre än 2000 arter av fiskar har observerats i Maldivernas färgstarka vatten. Detta är sannerligen en dykares paradis och även den som snorklar får en helt oförglömlig upplevelse. En resa till Maldiverna handlar därför lika mycket om vad som finns under vattenytan som ovanför.
Till skillnad från Seychellerna och Mauritius där det oftast är fler hotellanläggningar belägna på en ö, kännetecknas en resa till Maldiverna av att ett hotell oftast är synonymt med en ö. Detta har sin grund i att Maldivernas öar ofta är mycket små och kan varvas per fot på mindre än en timme. Den största av Maldivernas öar är 8 kvadratkilometer.
Huvudön på Maldiverna heter Male och saknar till skillnad från Seychellernas Mahe hotell för solsemestrar. Detta beror på att Male är världens mest tätbefolkade ö och fylld av hundratals höga hus vilket gör att dess silhuett mer påminner om New York än om ett tropiskt paradis. Här bor ca en tredjedel av Maldivernas totalt 300.000 invånare. Till Male kan man komma för att shoppa, se den stora moskén som finns här, dricka té i de små tébutikerna, strosa i hamnen och på marknaderna samt lära känna lokalbefolkningen. Inga naturliga stränder finns på Male men sedan en tid tillbaka finns en konstgjord strand.
Bara minuter bort med sjöflyg eller motorbåt från Male öppnar sig en helt annan värld, den värld till vilken Emerald Travels vill välkomna dig för ditt livs resa: Maldivernas atoller. Dessa har varit okända för omvärlden fram till 1970, men står nu redo att välkomna just dig till en av jordens mest fantastiska platser. Välkommen att boka din resa till Maldiverna!

Väder

På Maldiverna är det liksom på de andra ögrupperna i Indiska oceanen varmt året runt, både på land och i havet. Dock skiljer sig regnperioderna åt i jämförelse med de mer sydligare belägna Seychellerna och Mauritius. På Maldiverna regnar det som mest under våra sommarmånader (maj-oktober) och minst under vår vinter (november till april). Vi på Emerald Travels tycker därför att en resa till Maldiverna är det perfekta valet när ni vill komma bort från vår långa kalla vinter. Vattentemperaturen är oftast mellan 25 och 30 grader och lufttemperaturen understiger sällan 25 grader.




A M A Z I N G, säger vi.


51 kommentarer:

  1. Lamellgardiner har de bland annat. Om jag vann skulle jag ge mörkläggningsgardinerna till min systers och hennes nya hus. De har ännu inte hunnit köpa några mörkläggningsgardiner och nu efterhand som det blir ljusare har de fått allt svårare att sova. Inte svårt att fixa, men av diverse anledningar har det inte blivit prioriterat än.

    SvaraRadera
  2. Underbar tävling! VELUX energigardin har de. Jag önskar nog en vit och en grå rullgardin om jag vinner och jag har nog rätt vanliga fönster, måste gå och mäta nu. Hälsningar Nina

    SvaraRadera
  3. Jag skulle välja Faber Rullgardin Barnkollektion till mitt barnbarn .

    SvaraRadera
  4. Men åååhh näe vad GLAD jag blir!! Skickar ett mail nu på studs, tack snälla!! :)

    SvaraRadera
  5. Man kan beställa måttanpassade vanliga, klassiska gardiner där.

    Jag önskar nog två vita om jag vinner.

    Sussie

    SvaraRadera
  6. Måttanpassade gardiner är toppen då vi har fönster som inte har standardmått i köket.

    Jag hoppas så på ett par bra å snygga mörkläggnings gardiner då jag jobbar natt och försöker alltid få det så mörkt som möjligt här hemma!

    Kram Mia i Luleå

    SvaraRadera
  7. Plisségardiner har de bland annat. O jag vill
    gärna vinna mörkläggningsgardiner o så vill jag
    åka till Maldiverna nu!!

    Kram Nina T

    SvaraRadera
  8. Persienner har de också förstår, liksom jag. Men gubben har ingenting så mörkläggningsgardiner skulle sitta fint hos honom och även gynna mig när jag sover över!

    SvaraRadera
  9. Nya gardiner har plisségardiner. Jag skulle verkligen behöva nya rullgardiner.
    Hälsningar Tina Oskarsson

    SvaraRadera
  10. Den här tävlingen känns nästan anpassad till mig, eftersom jag just nu är på jakt efter just två mörkläggande rullgardiner till mitt gäststugeprojekt. Skulle komma så väl till pass i en begränsad budget.

    Hos Nya Gardiner kan man också hitta snygga hissgardiner.

    SvaraRadera
  11. Svar: De har hissgardiner.

    Wow vilken grym tävling. Det är exakt vad jag behöver till mitt hem just nu!


    Med vänlig hälsning,
    Amanda Bach
    Amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Snygga hissgardiner har de också!
    Nu håller jag tummarna för två mörkläggningsgardiner till vårt sovrum:)
    Mvh Sofi

    SvaraRadera
  13. Toppen att kunna måttbeställa klassiska gardiner när man inte har standardhöjd i våningen och vill ha dem fästa i taket!
    Mörkläggningsgardiner kommer väl till pass i film- och tv rummet ;-)

    Hälsningar från Agneta K

    SvaraRadera
  14. Ja lamellgardiner, persienner, allt finns ju där! och jag vill absolut vinna två rullgardiner till min lägenhet! /Steffie

    SvaraRadera
  15. De har även BestPrice Hissgardin med kulkedja. Begränsad budget har vi nog alla mer eller mindre,därför tävlar vi om saker som vi inte har råd att köpa. Det är så med mig allafall,sedan är det ju spänningen,väntan har jag haft tur och vunnit;)
    Gullan

    SvaraRadera
  16. Det finns träpersienner som är väldigt snygga �� Nu håller jag tummarna riktigt hårt ���� Fyller snart 40 så skulle vara finaste presenten att få! Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  17. Klassiska gardiner, mönstrade och enfärgade.
    Håller alla släktens tummar för vinst!
    Maldiverna vill jag åka till nu med en gång.

    Marie

    SvaraRadera
  18. Jag skulle tro att rätt svar är att deras företag har ett väldigt brett sortiment inom gardiner parsienner rullgardiner ,så kanske är det de svaret ,ni är ute efter ! Att deras företag inte endast säljer en viss sort mörklägningsgardiner utan dom har nog allt inom detta område . Helt fantastiska produkter. Hade jag fått den lyckan /turen att vinna hade jag blivit så otroligt glad (ni annat inte hur glad) speciellt över att äntligen få ta ner mina tvillingflickors fillt som dom (tyvärr) har för fönstret nu . Det är inte vackert vill jag lova , men vi lever på en snål budget så filten får hänga där tills vi har råd med något bättre eller kanske får turen att vinna denna fantastiska tävling .
    Den andra hade jag haft i köket då grannarna gärna tittar inn ❣ eller sovrummet då den jag har nu inte är så speciellt fin / Emmaliceder

    SvaraRadera
  19. NYA GARDINER har fina träpersienner.

    Vilken underbar tävling bland alla fantastiska tävlingar här.

    Många hälsningar från Cecilia!

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Man kan också hitta helt vanliga gardiner där.
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  21. Förutom mörkläggningsgardiner kan man välja på lamellgardiner, persienner, mm för att välja när och var man vill ha ljusinsläpp eller ej. Toppen! Märks nu när ljuset kommer tillbaka att solskydd i olika former behövs. Tyvärr saknas det i vårat gamla men ack så charmiga hus vi hyr.

    SvaraRadera
  22. Förutom underbara mörkläggningsgardiner som gör att man får en djup och skön sömn så är favoriten hos Nya gardiner träpersienner som ger mig en marinkänsla som jag älskar och längtar till sommaren.
    Ha en bra dag, / Desirée.A

    SvaraRadera
  23. Jag hittade fina barngardiner med hjortar på, jättesöta och vill gärna vara med i den här tävlingen. Hälsningar Eli

    SvaraRadera
  24. Hissgardiner.

    Ingrid

    SvaraRadera
  25. Fantastiskt bra att de har måttanpassade gardiner, rullgardiner, vanliga, persienner. Allt.
    Deltar gärna i tävlingen och tror att det blir vita om jag vinner. N J

    SvaraRadera
  26. Träpersienner finns det att välja från av det stora vida utvalet. Vill gärna vinna skapliga mörkläggningsgardiner till både vardagsrum samt sovrum. :)
    Gunnar B

    SvaraRadera
  27. Nya gardiner, har det mesta inom detta område. Bla superfina träpersienner.
    Jag skulle bli jätteglad om jag vann dessa fina mörkläggningsgardiner, fast gladast hade nog min son blivit, det är han som skulle få ha dem i sitt rum, där det är 2 av 3 fönster som inte har något att täcka för med. Så ljusinsläppet är ganska stort. Nu håller jag tummarna hårt ��✊

    Med vänliga hälsningar
    Sofia Petersson

    SvaraRadera
  28. Hissgardiner og persienner er noe av utvalget hos Nya Gardiner!
    God helg!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  29. De har ju allt i gardinväg, rullgardiner, hissgardiner, persienner osv. Och allt går att få måttanpassat!
    Mest aktuellt hos oss är dock just mörkläggningsgardiner, jag har så svårt att sova om det inte är helt mörkt. Använder tom ögonmask på vintern, fast det för det mesta är kolmörkt då :)

    Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
  30. De har supermycket fint! Kul att hitta dit till Nya gardiner. Förutom mörkläggande gardiner till våra sovrum, är vi på jakt efter hissgardiner till kök och matrum, och det fanns just precis här!

    Håller tummarna för tur! Vore ju lovely att få möjlighet att spara in en slant på sovrumsbudgeten och istället lyxa till det med hissisar i andra delar av huset samtidigt.

    Må så gott,
    Amanda

    SvaraRadera
  31. De har fantastiska plissegardiner bland annat. Håller nu tummarna för två mörkläggningsgardiner. Med vänlig hälsning, jessica

    SvaraRadera
  32. Hissgardin finns även i sortimentet./ Trevlig helg! /Emma F

    SvaraRadera
  33. Allt i gardinväg finns att hitta! Eftersom både jag och sambo delvis jobbat nätter, skulle det passa perfekt med mörkläggningsgardin till sovrummet och hissgardin till köket! Håller tummarna!
    /Rebecka

    SvaraRadera
  34. Lamellgardiner och annat snyggt! Hoppas på verklig tur då vi behöver flera till huset vi renoverar! Fredrick Martinsson

    SvaraRadera
  35. De har mycket fina saker som bla träpersienner! Ha en fin kväll! IG alias gollobracing

    SvaraRadera
  36. Velux energigardiner och mycket annat! Mvh Signe Martinsson

    SvaraRadera
  37. Rullgardiner och hissgardiner, allt man kan tänkas behöva i sitt nya hus!
    Absolut vill man vinna i denna tävling!

    Anne

    SvaraRadera
  38. Hej, jag är gärna med i utlottningen av mörkläggningsgardiner till sovrummet :) En annan vara som fångade mitt intresse var "Base träpersienn" eftersom jag är i behov av nya persienner i mitt kök! Hälsningar / Pernilla W

    SvaraRadera
  39. Oj, bra utval av mörkläggningsgardiner. Skulle sitta fint med fräscha gardiner till vardagsrummet stora fönster..stänga ut solen lite, speciellt sommartid och nattetid. :)
    Minna V

    SvaraRadera
  40. VELUX Disney mörkläggningsgardin är perfekt till barnrummet! Rolig och praktisk på samma gång! :D

    amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. NYA GARDINER har stort sortiment och bästa priser på rullgardiner, lamellgardiner, plisségardiner, persienner, vikgardiner och mörkläggningsgardiner med mera.

    Hoppas på tur, skulle behöva nya rullgardiner till sovrummet.

    Med vänlig hälsning/
    Kia Udd
    ucli@spray.se

    SvaraRadera
  42. Här finns mycket fint att välja mellan,men plisségardinena är bäst. Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  43. Mycket son går att måttbeställda och I många prisklasser! Plissegardiner, lameller och träpersienner! Helene Martinsson

    SvaraRadera
  44. Träpersienner har de bland annat! De har de mest prisvärda rullgardinen oxå! Mvh Gerd Åsliden

    SvaraRadera
  45. Hej! Jag gillar deras klassiska gardiner där man även på vissa kan komma med egna mått! :)

    SvaraRadera
  46. De har det mesta man behöver till fönster. Klassiska gardiner och persienner t ex. Tänk om jag vann dessa mörkläggningsgardiner, då kunde min äldsta dotter får sova ut på helgerna nu när det blir ljusare på morgonen. Hennes rullgardin gick sönder för många månader sedan och jag har bara inte tagit mig för att skaffa ny till henne. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  47. Det är verkligen fantastiskt att kunna måttbeställda så mycket!!! Lameller, träpersienner, mörkläggningsgardiner...helt fantastiskt ju! Håller tummarna 💗

    SvaraRadera
  48. De har ju alla sorters gardiner från vanliga till persienner! Härligt! Nina

    SvaraRadera
  49. Så mycket fint och framförallt praktiskt finns att hitta, skulle behöva båda mörkläggningsgardin och lameller. I sovrummet har vi i tre års tid haft en kartongbit vid fönstret som mörkläggning, tänk om man kunde få vinna fina mörkläggningsgardiner istället. Håller tummarna.

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.