lördag 24 september 2016


I Dalarna, nordväst om Rättvik finns



       




Nittsjö har fysisk butik likväl som webbutik.

NU KAN DU TÄVLA MED FINASTE OM VACKER KERAMIK!




Ett anrikt företag med historia.

I samarbete med Nittsjö keramik tävlar vi ut två av deras höstnyheter till en lycklig vinnare.

För att delta i tävlingen vill vi att ni nämner den produkt ni tycker mest om hos tillverkaren, utöver de två vita, se här:


... och kommenterar med ditt namn efter inlägget.

Dragning sker den 3/10.

-  LYCKA TILL!  -

_______________________


Tävla mer?
Scrolla för nyutkomna böcker, två titlar, fyra ex!

_________________


Alla vill ha tapet.




Soul, Boråstapeter

Aldrig har vi väl sett så mycket mönster i utbudet, för att inte säga färger och blandningar av stilar. Pastell eller skrikigt, småblommigt eller djungel. Allt kan du få och hitta på tapetmarknaden numera.


        


 Sweet Cotton Rosa och Alice Choco från Majvillan





Asta grön, Ellos





Oxygen, Midbec


Det skulle vara roligt att få veta vilken färg som är mest populär. Vi gissar att citrongult och cerise kanske inte ligger så bra till.



  


Josef Frans kända elefantmönster - förmodligen har du sett dem på kuddar tidigare, här som tapet hos Tapetorama.

Har ni tapeter eller målade väggar hemma, eller både och?

_______________________

Stackars Boden-borna.

Boden är det ställe i landet där bostadspriserna ökat som mest.

Inte i någon annan svensk kommun har priserna på bostadsrätter stigit så mycket som i Boden. På fem år har priserna ökat med 181 % enligt en kartläggning som mäklarkedjan Svensk Fastighetsförmedling låtit göra.

Vad har Boden som inte vi andra har undrar man då. Något attraktivt måste det vara...

__________________


Glöm nu inte att hänga hos oss på Instagram med:

@finastemattan



34 kommentarer:

  1. Längesedan jag kikade in här. Vilken tur att jag gjorde det för jag var i Nittsjö i somras och älskar deras Klara fina i rött. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Skålarna i allmoge påminner mig om somrar på landet av någon orsak som jag inte riktigt vet.

    Johanna Karlsson

    SvaraRadera
  3. Älskar och samlar på blå Clara Fina! �� /Charlotta Quarles van Ufford

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Serien "kullsbjörken" va riktigt fin, härlig grön färg! Trevlig helg!// Mvh Emma F

    SvaraRadera
  6. Det gröna brödfatet är ju helt underbart! I somras var jag igen på arkeologisk utgrävning i Mellanöstern. Vi hittar alltid en massa keramik, skärvor mest och ibland hittar man stora fat som är lagade. De har borrat hål och knytit ihop med snöre eller läderremmar. Vardagskärlen kastade man bara och gjorde nytt men en del stora kärl valde man att reparera.

    SvaraRadera
  7. Blomkruka N-4 Vit er fantastisk fin!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  8. Älskar och samlar Clara Fina blå 😍/ Charlotta Quarles van Ufford

    SvaraRadera
  9. Klassiska brödfatet är en verklig favorit hos mig!
    Monica

    SvaraRadera
  10. Jag älskar keramik! Fat rand är mycket fin!

    SvaraRadera
  11. felicia felicia_kyrk@live.se25 september 2016 kl. 00:47

    Snittvasen liten, en favorit, klassisk och väldigt väldigt vackert!
    Felicia_kyrk@live.se :)

    SvaraRadera
  12. Emma @hemochinterior25 september 2016 kl. 09:00

    Wow, vilket vackert hantverk, nyheterna är helt ljuvliga. Älskar även skålen rand, den stora hade varit så fin att förvara citroner eller höstäpplen i :)

    SvaraRadera
  13. Det var längesen jag tittade in på finaste mattan,men idag kikade jag in. Vad ser jag vackra vaser,en produkt som jag fastnade var prästkrage kanna. Det har ingen nyhetsvärde men jag har tapeter i mitt hem. Med vänlig hälsning,
    Giggi

    SvaraRadera
  14. Av någon anledning har jag börjat längta efter julen, så en luvnisse från Nittsjö Keramik skulle jag vilja lägga vintervantarna på.
    /Rolf

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt fin keramik! Något som ligger mig varmt om hjärtat är Fat rand!
    Mvh, Rebecka A

    SvaraRadera
  16. Mats Nyman mellanstor skål med hjärtan på. Den är otroligt vacker! <3<3
    Per

    SvaraRadera
  17. KAKELUGN LJUSSTAKE skulle passa mitt i mitt hem.
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  18. Jag fastnade för tjocktomten, det är ju trots allt bara 3 månader kvar till jul! // Maria Johansson

    SvaraRadera
  19. Åh, vilken underbar tävling, älskar Nittsjö! För tillfället är vasen Globo min favorit. Håller tummarna för vinst!

    SvaraRadera
  20. Jag älskar Nittsjö Luvtomtar. Det blir en ny varje jul.

    SvaraRadera
  21. Jag tävlar gärna om denna nittsjöna keramik.
    Gilar (och delar) Clara Finn röd assiett.
    -Paul

    SvaraRadera
  22. Börjar redan få julkänsla, snart dax att skylta med julsaker i butiken där jag jobbar, alldeles för tidigt men nu när mörket börjar falla så längtar jag faktiskt efter snö, röda toner och tända ljus, därför föll jag för Luvnissarna - helt underbara allihopa
    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Nittsjö har så fina produkter och två favoriter är Vita blomkrukan N4 plus självklart Clara fina blå/vita tallrikar!

    Ha det så bra //PIllan

    SvaraRadera
  24. Prästkrage - Ljuslykta. Underbar! Gun B

    SvaraRadera
  25. Jag sitter och planerar höstens krukinköp och kommer satsa på vitt & grått. Här föll jag för Blomkruka N3, N4 & N5 i vitt :)
    /Jennie AE

    SvaraRadera
  26. Grönt-och-vitt är min favoritfärgkombination, så fatet Kulsbjörken är helt i min smak. olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  27. Jag gillar Tuppen-serien, lite busig. Blir glad av att titta på den.
    Mvh Stina Ö

    SvaraRadera
  28. Min favorit är Msts Nymans stora vas med två hjärtan. Den fick vi i bröllopspresent för 12 år sedan. Med vänlig hälsning, jessieliasson

    SvaraRadera
  29. Den svarta vasen bobina är otroligt vacker och skulle passa fint hemma med vita rosor i

    SvaraRadera
  30. Jag tycker mycket om serien Allmoge för då tänker jag på mormor även om hon bara hade någon enstaka skål. Men Snittvas mellan är fin också.
    Helghälsar Sara M

    SvaraRadera
  31. Åh, ♐
    Vitt är det nya svarta helt klart. Älskar keramik o fina designers. Muggarna önskar jag mig hett. Nittsjö keramik har genom noggrannhet o träffsäkerhet gjort allt helt rätt, på ett stilsäkert o unikt sätt.
    En annan produkt jag fastnade för är ett fat/assiett/Kullsbjörken designad av Ingela Westergaard. Det här en extravagant twist o är en säker vinnare vid alla tillfällen.
    Mvh Marie miajonsson79@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Servisen Clara Fina är vacker likaså Kullsbjörken. Men mitt hjärta klappade lite fortare för fina Clara, speciellt den med röd dekor.
    Lena E
    fly2me@spray.se

    SvaraRadera
  33. Jag är totalförälskad i servisen Kullsbjörken som mamma har hemma!!! Keramisk perfektion!!! :)

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.